Zayıflamak İstiyorum

Dabatay

Forumbudur.Com
Yönetici
Admin
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
382
Tepkime puanı
591
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.forumbudur.com
Zayıflamaya karar vermek:
Günümüzün belki de en önemli problemlerinden biri obezlik ve kilolu olmaktır. Zaman zaman hepimiz zayıflamak istiyorum demekteyiz. Belki satın almak için denediğimiz kıyafetin içinde kendimizi beğenmediğimiz de yâda bedenimize uyan kıyafet kalmadığında veya dolabımızda daha önce çok sevdiğimiz kıyafetimizin içine giremediğimizi fark ettiğimiz de; duruma müdahale edip bir kaç gün çeşitli diyetler deneyip sporlar yapıp kısa sürede sıkılıp ya vazgeçmekteyiz yâda arkadaş ortamında yediğimiz kalorili yiyeceğin diyetimizi bozduğunu düşünüp bırakırız. Sonra eski beslenme alışkanlıklarımıza kaldığımız yerden devam ederiz ta ki tartıda gördüğümüz rakamın veya mağazada aradığımız bedenin sayısı bizi şoka uğratana kadar.

zayiflamak-istiyorum.jpg


Zayıflama süreci:
Zaman zaman yapıp bırakılan diyetler vücudumuzda yoyo etkisi yapmaktadır. Yani verdiğimizden daha hızlı kiloyu geri almak veya artık diyetin vücudumuzda bıraktığımız anda yitiren etkisi. Satılan değişik hapların ilaçların veya tozların ne kadar sağlıksız olduğunu her haber bülteninde her gazetede veya her internet sitesinde görüp okumaktayız.

Nasıl zayıflarım?
Vücudumuzun ihtiyacı olan karbonhidrat protein vitamini saptamak için öncelikle diyetisyene gitmek gerek. Vücudumuza kitlemize uygun olamayacak daha az veya daha çok yiyecek verdiğimizde kilo vermemiz de mümkün olmuyor. Eğer vücudumuza kitlemize gereken yiyecekten daha az girerse vücudumuz yağ depolamaya başlamaktadır çünkü bedenimiz kendini kıtlık moduna sokar. Bununla birlikte vücudumuza ihtiyacı olan suda girmelidir. Uzmanlar kilomuzu 30-35 rakamıyla çarptığımızda ihtiyacımız olan su litresini bulduğumuzu söyler.(Örn:80kilo bir insan 35 le çarptığında 2,800 eder yanı 2 kilo 800 ml içmesi gerekir.)

Kahve ara öğünlerde tüketildiğinde tok tutmaya yardımcı olduğu söylenir fakat kahve içtikten sonra 2 bardak daha su içmemiz gerekir hem ödem yapmaması açısından hem de vücudumuzdan su eksilttiğinden dolayı. Gün içinde her 5 saatte bir ana öğün her 2,5 saatte bir de ara öğün yapılması gerekmektedir.

Ara öğünlerimizde bir protein süt veya yoğurt bir porsiyonda kuru veya yaş meyve tüketilmelidir. Ara öğünlerimiz hem bizim şeker seviyemizi dengeler hem de ana öğüne kadar aç kalmamıza yardımcı olur. Son olarak diyet yapmak yerine sağlıklı beslenmeye çalışmak ve bunu tüm yaşam sürdürmek daha çabuk ve kalıcı kilo vermeyi sağlamaktadır.
 

Benzer konular