Zayıflamak İçin 5 Spor Önerisi

'Spor' forumunda Dabatay tarafından 9 Mayıs 2018 tarihinde açılan konu

  1. Dabatay

    Dabatay Forum Sahibi Yönetim

    Mesaj:
    367
    Alınan Beğeniler:
    554
    Ödül Puanları:
    92
    Herkesin bildiği gibi kilo almak kolay ama kilo vermek zordur. Kilo vermek iki aşamadan oluşur; spor ve diyet. İkisini düzgün yaptığınız takdirde sağlıklı ve kalıcı bir şekilde zayıflayabilirsiniz. En doğru olan kilo verirken yağ kütlesini azaltmaktır. Bunu yapmak için spor yaptıktan sonra yüksek protein içerikli yiyecekler tüketmelisiniz ve gün içinde bol bol su içmelisiniz. Kısa sürede verilen büyük kilolarda yağ kütleniz yerine su kütleniz azalmış demektir ve bu verdiğiniz kiloları kolayca geri alabilirsiniz. Bunun olmaması için spor yaparken yediklerimize de dikkat etmeliyiz. Peki, zayıflamak için etkili sporlar nelerdir?

    zayiflamak.jpg

    Reformer (Aletli Pilates):
    Aletli pilates vücudunuzu çok güzel sıkılaştıracaktır çünkü vücudunuzdaki birçok kas aynı anda çalışacaktır. Bu sporu bilen biriyle yapmakta büyük fayda var çünkü sakatlanmalar yaşanabilir.

    Farklı kas gruplarını çalıştıran birçok farklı hareket var. Bu hareketleri tekrar sayılarını az tutup yavaş yavaş artırarak çalışmak hem sizi bu spora kolay alıştıracak hem de vücudunuzu yormayacaktır. Seans bitiminde ise soğuma hareketlerini yapmayı ihmal etmemelisiniz.



    Yüzme:
    Yüzerken neredeyse vücudumuzdaki bütün kaslarımız çalışır. Eklem rahatsızlığı yaşayan kişiler de rahatça yüzebilirler çünkü suyun kaldırma kuvvetinden faydalanılır ve bu sayede yüzme esnasında eklemlere yük binmez. Vücudun üst kısımları için dengeli bir kas kütlesinin oluşmasına yardımcı olur. Kalori yakımı fazladır. Vücudun üst kısımlarını zayıflatmak için ideal sporlar arasındadır.



    Yürüme - Koşma:
    İnsan vücudundaki kas kütlesinin büyük bir kısmı vücudun alt kısmındadır ve yürüme esnasında alt kısımlar fazlaca çalışır. Zayıflamak ve sıkılaşmak için ideal sporlar arasındadır. Yürüme ve koşu sırasında nabız saymak önemlidir. Bir doktor yardımıyla hangi nabız aralığında en fazla yağ yaktığınızı öğrenip o nabız aralığında koşmanız sizi daha kısa sürede zayıflatacaktır.


    Tenis:
    Tenis de sizi fazla hareket ettireceği için zayıflamanıza yardımcı olacaktır. Tenis oynamak istiyorsanız ama tenis oynayan arkadaşınız veya yakınlarınızda tenis kortu yoksa bir bahçe duvarında bile oynayabilirsiniz. Burada önemli olan kısım, tenis topunu hiç ara vermeden kaç defa karşılayacağınızdır. Uzmanlara göre bu sayı 50-100 arasında ise yeterlidir.



    Kardiyo:
    Kardiyo da zayıflamada etkili olan sporların başında geliyor. Düzenli yapılan kardiyonun vücutta birçok olumlu şeye etkisi vardır. Kalp sağlığının en büyük destekçilerinden biridir. Vücudun performansını artırır ve vücut geliştirme için de büyük role sahiptir.

     
     
  2. JantiBirAbiniz

    JantiBirAbiniz Forumbudur.Com Üye

    Mesaj:
    12
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Zayıflamanın ilk temel kuralı : Yememek :D
     
     
  3. UğurYılmaz

    UğurYılmaz Forumbudur.Com Üye

    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Hocam 1 ayda kas yapmam lazım benim en azından vicudumun toparlanması lazım ne yapmalıyım?
     
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş