Seo Analizi Nasıl Yapılır?

'SEO' forumunda Dabatay tarafından 2 Nisan 2018 tarihinde açılan konu

  1. Dabatay

    Dabatay Forum Sahibi Yönetim

    Mesaj:
    367
    Alınan Beğeniler:
    558
    Ödül Puanları:
    92
    Herhangi bir SEO sürecinin önemli faaliyetlerinin başında analiz gelmektedir. Bu analiz, SEO hedeflerinizi doğru bir şekilde tanımlamalı ve genel stratejinizi oluşturmak için çok önemlidir.

    SEO sürecinin türüne, sektörüne ve kapsamına bağlı olarak, bu analiz oldukça karmaşık hale gelebilir, çünkü göz önünde bulundurulması gereken pek çok faktör vardır. Bu süreci kolaylaştırmak için (ve çoğaltmayı, kontrol etmeyi ve belgelemeyi kolaylaştırmak),

    SEO yarışmacılarını tanımlamak, potansiyel oranını saptamak, farklı faaliyetler ve faktörleri dikkate alarak adım adım bir iş akışı oluşturalım. Hedeflenecek anahtar kelimeleri, zorluk seviyelerini değerlendirerek ve tanımlanmış kriterlere göre bunları seçerek kendimize bir yol belirleyelim. Bir yol belirlemek her zaman kolay olmayacağı için size burada biraz daha yardımcı olmak için doğru analizi nasıl yaparız anlatalım.

    [​IMG]

    Dört Analiz Aşaması:

    1. Potansiyel SEO Rakiplerinizi Tanımlayın:
    Bu başlangıç aşaması, bildiğiniz veya hiçbir şey bilmediğiniz yeni bir müşteri veya sektör için bir SEO sürecine başlıyorsanız ve tüm rakipleri tanımlamak için sıfırdan başlamanız gerekiyorsa, özellikle rakiplerinizi tanımlama süreci çok yararlıdır.

    Bunları, aynı türde içerik, hizmet veya sunduğunuz ürün veya hizmetleri sunan şirketler veya web siteleriyle sınırlı olmadığını, ancak hedef anahtar kelimeleriniz için arama sonuçlarında sizinle rekabet eden herhangi bir web sitesinin olabileceğini unutmayın.

    2. SEO Rakiplerinizi Doğrulama:
    Farklı kaynaklardan rakiplerinizle ilgili bilgilere sahip olduktan sonra, bunları doğru şekilde sıralayın ve elde ettiğiniz verileri aynı anahtar kelimeler için analiz ederek ve filtreleyerek rakiplerinizi doğrulamanın zamanı gelmiştir.

    Ayrıca, bu aşamada, anahtar kelime araştırması yaparak potansiyel hedefleriniz için anahtar kelimeler listenizi de genişleteceksiniz. Bu, rakiplerinizden ve mevcut organik arama verileriniz için daha önce tanımladığınız kaynakların ötesinde kaynakları kullanmalıdır. Rakiplerinizin veya kendinizin hala sıralama yapmadığı kaynaklar, yeni fırsatları temsil edebilir.

    3. SEO Rakiplerinizle Karşılaştırın:
    Artık SEO rakiplerinize ve potansiyel hedef anahtar kelimelerine sahip olduğunuza göre, bu anahtar kelimeleri seçmek ve sıralamak için ilgili tüm verileri kullanarak sitenize rakiplerinizi toplayabilir, listeleyebilir ve karşılaştırabilirsiniz. Bu, anahtar kelime alaka düzeyi, geçerli sıralamalar, arama hacmi, sıralanan sayfalar ve diğerlerinin yanı sıra alan adlarının bağlantı popülerliği, içerik optimizasyonu ve sayfa sonuçları özelliklerini içerecektir.

    4. Hedef Anahtar Kelimelerinizi Seçin:
    SEO süreciniz sırasında kısa, orta ve uzun vadede kendi durumunuz için hedeflediğiniz en iyi kelimeyi seçmek üzere belirlenen kriterleri kullanarak, daha önce toplanan verileri kendi siteniz ve rakipleriniz için analizi bitirme zamanı geldi: en yüksek alaka düzeyine, arama hacmine ve karlılığa sahip. Artık elde ettiğiniz analizler. En iyi başlangıç noktası, popülerlik ve içerik açısından rekabet edeceğiniz seviyeye ulaşmıştır.
     
    Alperen bunu beğendi.
     
  2. erentcolak

    erentcolak Forumbudur.Com Üye

    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Hocam merhabalar, öncelikle emek verip hazırladığınız bu içerik için elinize sağlık demek isterim. Burada genel itibariyle bahsettiğiniz seo faaliyetleri noktasında birkaç noktaya da ben değinmek isterim. Öncelikli olarak sektörün dinamiklerinin belirlenmesi yani hedef anahtar kelimelerin tespitinin ilk aşamada yer alması gerektiğini düşünüyorum. Aslında bakılacak olursa Seo'yu web tasarımından başlayan bir süreç olarak görmek daha doğru olur. Seo uyumlu bir web tasarımı, ilerleyen dönemde uygulanacak staratejilerin geri dönüşü noktasında uzmanın elini hayli kolaylaştırır. Benim uyguladığım stratejide rakip analizi içeriklerin tümünü tamamladıktan ve sitenin yapısını oturduktan sonra gelir. Dolayısıyla burada rakip analizine hayli önem verdiğiniz, fakat yeni bir web sitesi için bu denli önemli olmadığını ifade etmem gerekir. Elbette hizmet verilecek sektördeki potansiyel rakipler belirlenmeli ve içerik,tasarım ve sosyal medya yönetimi noktasında rakiplerin ne tarz faaliyetler oynadığı tespit edilmelidir. Fakat enerjinin tümüyle rakip analizine verilmesi yanlış bir stratejidir.
     
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş