Sahurda Tok Tutan Yiyecekler

'Ramazan' forumunda Dabatay tarafından 23 Ocak 2018 tarihinde açılan konu

  1. Dabatay

    Dabatay Forum Sahibi Yönetim

    Mesaj:
    367
    Alınan Beğeniler:
    554
    Ödül Puanları:
    92
    Ramazan ayında oruç tutarken uzun saatler aç kalınır bu açlığı en aza indirmek içinde sahur da daha çok tok tutan yiyecekler yenmeye dikkat edilir, sahurda çok ağır beslenilmemelidir.

    Ramazanda yapılan en büyük yanlış sahurda hamur işi tüketmektir, bunlar tüketildiği zaman daha çok acıkma durumu söz konusu olur. Uzun oruç saatleri boyunca vücut susuz kalır, bu susuzluğu gidermek, vücut için gerekli olan suyu iftar ile sahur arasında almalı, bol su içilmelidir.

    [​IMG]

    Genel olarak tuzlu ve baharatlı yiyeceklerden uzak durmak gerekmektedir, tuzlu ve baharatlı yiyecekler daha çabuk susamaya neden olduğundan dolayı muhtemelen ramazan ayınız daha zor geçecektir.

    Sahurda hem sağlık açısından hem de pratik olmasından dolayı kahvaltı tercih etmeniz önerilir, özellikle protein açısından zengin olan yiyecekleri tüketmekte fayda olacaktır.

    Sahurda Mutlaka Alınması Gereken Tok Tutan Yiyecekler:
    - Ekmek ve tahıllar
    - Meyve ve sebze ( salatalık, domates vb.)
    - Süt ve yoğurt
    - Peynir ve yumurta gibi protein açısından zengin olan besinler
    - Bol su

    Sahur İçin Tavsiyeler:
    - Sahura mutlaka uyanın, dayanabilirim deyip geceden atıştırmayın.
    - Bol sıvı alımı gerektiği için soda, su, meyve kompostoları gibi sıvıları tercih edebilirsiniz.
    - Çok sıcak ve çok soğuk şeyler tüketmemeye özen gösterin.
    - Kızartma vb. yağlı yiyeceklerden uzak durun.
    - Kuruyemiş tüketebilirsiniz, bu tok kalmanızı sağlayacaktır.
    - Çay içmemeye özen gösterin her ne kadar harareti alır denilse de çay susuzluğa neden olur.
    - Karpuz susuzluğu giderir fakat sadece karpuz yemek de doğru değildir lif kaynağı olmadığından dolayı acıkmanıza neden olacaktır.
    - Kek, kurabiye, çikolata, bal, reçel gibi besinler tüketmeyin, bunlar susuzluğa neden olur.
    - Yemek tarifi üretip, değişik şeyler deneyerek vaktinizi kolaylıkla geçirebilirsiniz.

    Bunları yaptığınız takdirde ramazanın daha rahat ve daha kolay geçeceğine emin olabilirsiniz. Paylaştığım bilgileri uygulayan kişiler gün boyu tokluk hissi yaşayacağından şüphesi olmasın. Allah şimdiden tuttuğunuz orucu kabul eylesin.
     
    Nazlıcan bunu beğendi.
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş