Hangi Besinler Metabolizmayı Hızlandırır?

Dabatay

Forumbudur.Com
Yönetici
Admin
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
382
Tepkime puanı
591
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.forumbudur.com
Doğal taze besinlerle beslenerek metabolizmanızı hızlandırmanız mümkün. Fakat günümüzde birçok insan bu besinleri tüketmeyi göz ardı ettiği için hastalıkların pençesine çok rahat düşebilmektedir. Malum metabolizması yavaş olan kişiler birçok sindirim sistemi problemiyle karşılaşabilmektedir.

besinler.jpg


Peki, Metabolizma Hızlandıran Besinler Hangileridir? İşte Cevabı;

Maydonoz Yemek;

Maydonozu gerek bazı hamur işlerinin içinde gerekse direk sabah kahvaltılarında kullanılabilmek mümkündür. En çok hızlandıran besinler arasında yer almaktadır. Gıda deposudur. A, C ve K vitaminlerini içermektedir. Bir tutamı günlük C vitamini ihtiyacını karşılamaktadır. Miğde ve bağırsaklardaki gaza da iyi gelmektedir.

Dereotu Kullanmak;

Metabolizma
hızlandıran besin olarak bilinenlerden biri de Dereotudur. Dereotu gerek tek başına, gerekse yemeklerde gerekse hamur işlerinde oldukça kullanılmaktadır. Dereotu, C, A, B6 vitaminlerini içermektedir. Magnezyum, potasyum ihtiyaçlarını da giderirken, son zamanlarda herkeste eksik çıkan demirinde ' unu karşılamaktadır.

Yeşil Çay Tüketmek;

Bir bardak sabah, bir bardak akşam olmak üzere yeşil çay tüketimi metabolizma hızlandırma için etkili bir yöntem olmakta ve herkes tarafından kabul edilen bir gerçeklik olmaktadır. Yeşil çay aynı zamanda iyi bir antioksidandır. Zayıflama yolunda en büyük yardımcılardan biridir. Böbreklere ve damarlara da yardımcı olarak tıkanıklıkları gidermede ve böbreklerden kaynaklanan rahatsızlıkların giderilmesinde de yardımcı olmaktadır.

Tarçın Kullanmak;

Tarçın sağlık yönünde birçok duruma iyi gelmesiyle birlikte metabolizma için de gereklidir. Sütün içine katılarak tüketildiği takdirde de tatlı ihtiyacını azaltmaya da yardımcı olmaktadır.

Greyfurtu Unutmamak Gerekmektedir;

Meyvelerden Greyfurt metabolizma hızlandıran besin olarak bilinmektedir. Haftada 1 veya 2 kez kullanımı sağlığınıza iyi gelecektir. Ancak greyfurtun şeker ve asit oranı açısından yoğun bir besin olduğu da unutulmamalıdır.

Barbunya Yemeği;

Barbunya yemeğini çoğu kişi sevmese de baklagiller ailesinden gelerek sağlığımız için önemli katkılarda bulunmaktadır. Protein açısından zengindir. 100 gram barbunya 50 gram kırmızı ete eş değerdir. Metabolizmanızın hızlı çalışması için en az ayda 1 tüketimi gerekmektedir.

Brokoliyi İhmal Etmeyin;

Brokoli içerdiği potasyum, magnezyum, kalsiyum, C ve K vitaminleri ile metabolizmaya iyi geldiği gibi alerjik durumların hafiflemesine de yardımcı olmaktadır.
 
Benzer konular Forum Tarih
Zuhal Şener Sağlıklı Beslenme 0 269

Benzer konular