Gebelikte Sağlıklı Beslenme

'Hamilelik Gelişimi' forumunda Gizem tarafından 22 Mart 2018 tarihinde açılan konu

  1. Gizem

    Gizem Forumbudur.Com Moderatör

    Mesaj:
    202
    Alınan Beğeniler:
    89
    Ödül Puanları:
    28
    Çocukların sağlıklı olarak doğmaları annelerin hamilelik döneminde sağlıklı ve dengeli beslenmesiyle ve çocuğun yeterli anne sütü alıp almadığıyla doğrudan ilişkilidir.

    Gebelikte Beslenme:
    Gebelikte sağlıklı beslenme deyince toplumca akla gelen ama yanlış olan kanı gebenin iki kişilik yemek yemesi gerektiğidir. Annenin yaşı, gebe kalma kilosu ve fiziksel aktivitelere bağlı olarak değişen kalori alımı normalin maksimum 300-500 kalori üzerinde olmalıdır.

    [​IMG]

    Enerji Alımı:
    Gebelik
    süresince özellikle 20. haftadan itibaren ihtiyaçlar artmaktadır. Bu ihtiyaçları karşılamak için de anneye 300 kalori ek yapılır. Günlük enerji dağılımları; %55 Karbonhidrat, Protein, %30 Yağ dır.

    Gebelikte En Önemli Sekiz Vitamin ve Mineral Şu Şekildedir;

    1. Demir:
    Anemi gebelikte sık karşılaşılan bir rahatsızlıktır. Bu sebeple gebelikten önce depolar doldurulmalı, korunmak için et ve türevleri, yeşil yapraklı sebzeler, kuru üzüm pekmez, gibi besinler bolca tüketilmelidir.

    2. Kalsiyum:
    Hamilelik döneminde kalsiyum ihtiyacı oldukça artmaktadır. Artan kalsiyum ihtiyacını süt ve süt ürünleri, baklagiller, çökelek, yeşil yapraklı sebzeler, fındık gibi kalsiyum oranı yüksek besinlerden almak gerekir.

    3. İyot:
    İyot gereksinimi diyet kontrolünde karşılanmalı yetmediği durumlarda iyotlanmış yemeklik tuzlar kullanılmalıdır. İyot yetersizliğinde çocukta birçok problem ortaya çıkmaktadır; zeka geriliği, ölü doğumlar, şaşılık, mental gerilik, düşükler ve perinatal ölümlerle sonuçlanabilir.

    4. Folik Asit:
    Gebelikte çocuk için en önemli minarelerdendir. Yetersizliğinde bebeğin gelişiminde eksiklik, beyin ve zarının oksipital bölgede dışarı fırlaması gibi sorunlar ortaya çıkabilir.

    5. B12 Vitamini:
    Yalnızca hayvansal kaynaklı ürünlerde bulunan b12 vitamini eksikliğinde megaloblastik anemi, sinir sistemi bozuklukları, DNA sentezinde aksamalar ortaya çıkabilir.

    6. Çinko:
    Büyüme ve gelişme işlevleri için önemli bir elementtir.

    7. D Vitamini:
    Toplumumuzda eksikliği en çok görülen vitamindir haliyle gebelik döneminde de en sık rastlanan vitamin eksiliğinden biridir. Anne çocuk sağlığı için annenin gün içerisinde sabah 10 öğlen 3 arasında muhakkak güneş ışığına maruz kalması gerekmektedir.

    8. C Vitamini:
    Antioksidan özelliğine sahiptir ve demirin bağırsaklardan kolayca emilimini sağlar. Gebe kadınların günlük C vitaminlerini almaları gerekmektedir. Yeşil sebze ve biber, turunçgiller, maydanoz, kuşburnu gibi sebzelerde bolca bulunur.
     
     
  2. ahmet89

    ahmet89 Forumbudur.Com Üye

    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Gebelikte sağlıklı beslenmenin önemini doktorumuz bize özellikle her defasında anlatırdı. Eşim hamile kalmayı planladığı aydan itibaren ocean mummy kullandı ve şu an çocuğumuz da eşim de gayet sağlıklı
     
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş