Ella Ertesi Gün Hapı Kullanan

Gülay Keskin

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
35
Tepkime puanı
13
Konum
İzmir
Merhaba kızlar,

Eşimle ilişiye girdikten 12 saat sonra Ella hapı aldım. Yalnız hapı içtikten 24 saat sonra aşırı derecede kanamam oldu. 1 - 2 gün derken şuan 4. günümde bile aşırı kanama yaşanıyor. Adetim normalde Cuma günü olması gerekirken şuan normalin dışında kanamam var.

Hayatımda ilk defa bir ilacın yan etkisini bu şekilde görüyorum. Bundan önce Norlevo diye bir hap vardı onu kullanmıştım. Şimdi piyasada bu hap satışı başlamış ve bende mecburen korunmasız ilişki yaşadığımız için kullanmak zorunda kaldım. Sizden ricam kullananlar bana bu konuda lütfen yardım etsin. Kanamam şiddetli şekilde devam ediyor. Yaşanan bu durum karşısında nasıl bir yol izleyeceğimi bilmiyorum.

Deneyim sahibi arkadaşların acilen yorumunu bekliyorum. Yaşadığım durum hakkında bana biri akıl versin yoksa çıldıracağım. :(
 

Nurten Aydın

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
14 Kas 2016
Mesajlar
121
Tepkime puanı
62
Konum
Edirne
Merhaba canım,

Öncelikle çok geçmiş olsun. Yaşadığın durum normal karşılanabilir. Çünkü ben bundan aylar önce Ella hapının yan etkilerini forumda paylaşmıştım. Ella hapı kullanan kadınların çoğunda yaşanan sorunların başında kanama geliyor. Dilersen aşağıdaki bağlantıyı tıklayarak hapın vücuda ne gibi yan etkileri olduğunu öğrenebilirsin.

https://www.forumbudur.com/konular/ella-ertesi-gun-hapinin-yan-etkileri-nelerdir.150/

Eğer kanaman hala şiddetli bir şekilde devam ederse hemen doktora başvurman daha sağlıklı olur. Kanaman olduğu için sıvı tüketimini fazla yap ve bol bol su içmeni tavsiye ederim.
 

Kübra Sarıkaya

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
41
Tepkime puanı
23
Konum
İstanbul
Gülaycım benim ablamda Ella hapını kullandıktan sonra böyle bir durumla karşılaştı. Bu hap adet düzenini bozduğu için kanama problemi yaşaman seni korkutmasın. Ablamda da 4 gün boyunca aralıksız bir şekilde kanama yaşandı. Ama yan etkilerini bildiği için fazla sorun etmemişti.

Umarım kısa sürede atlatırsın bu problemi, sıkıntına ortak olabiliyorum hiç şüphen olmasın. Dediğim gibi hiç tasalanma, eğer benim için bir dert oldu diyorsan da doktor kontrolüne gitmen senin için iyi olur.

Şimdiden çok geçmiş olsun canım benim, kendine iyi bakman dileğiyle...
 

esrA

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
5
Merhaba,

Ben nişanlımla dün ilişkiye girdim prezervatif kullanıyordu, ama ilişki anında yırtılmış sonradan farkettik, farketmeden önce zaten boşalma olmamıştı.

Biz yinede ne olur ne olmaz diye bugün Ella kullandım. Hamilelik söz konusu olur mu?

Şimdiden teşekkürler.
 

Damla Şiriner

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
106
Tepkime puanı
51
Konum
Antalya
Merhaba,

Ben nişanlımla dün ilişkiye girdim prezervatif kullanıyordu ama ilişki anında yırtılmış sonradan farkettik, farketmeden önce zaten boşalma olmamıştı.

Biz yinede ne olur ne olmaz diye bugün Ella alıp kullandım. Hamilelik söz konusu olur mu?

Şimdiden teşekkürler.
Merhabalar @esrA hanım,

Öncelikle prezervatifin yırtılmış olması talihsizliğin olmuş. Yalnız hap erken kullanıldığı vakit %99 koruma sağlamaktadır. Geçenlerde bir bayan arkadaşın yorumunu okumuştum ve yüzde 1 ihtimalle hamile kalmıştı. Fakat kendisi hapı 12 saat aradan geçtikten sonra aldığını söylemişti. Dilersen biraz bekle ve sonra kesin sonuç almak için test yapabilirsin. Sonuçta prezervatifin içinde yırtılmış olması büyük derecede sıkıntı arz edebilir. :unsure:
 

Dilek

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
12 May 2017
Mesajlar
98
Tepkime puanı
91
@esrA sen yinede ne olur olmaz kontrolü elden bırakma derim. Henüz nişanlısın ve senin için talihsiz bir olay yaşansın istemem. Umarım bu yaşanılan olay sonrası korktuğun başına gelmez.

Ella hapının adeti geciktireceğini de unutma! Adetim gecikti diye korkuya kapılıp psikolojini bozma canım. Sadece 4 - 5 gün gecikme yaşanır sonra her şey düzene oturur. Kendine çok iyi bak, geçmiş olsun. :(
 

esrA

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
5
Teşekkür ederim İnşallah dediğiniz gibi bir şey olmaz. Aşırı tedirginim adet günüme de daha çok var.

Sorduğumda içine boşalmadım demişti, ama yinede tedirginim erken farkettik prezervatifin yırtıldığını...

Bir de yan etkilerini ne zamandan itibaren gösterir bir bilginiz var mı?
 

Dilek

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
12 May 2017
Mesajlar
98
Tepkime puanı
91
Teşekkür ederim İnşallah dediğiniz gibi bir şey olmaz. Aşırı tedirginim adet günüme de daha çok var.

Sorduğumda içine boşalmadım demişti, ama yinede tedirginim erken farkettik prezervatifin yırtıldığını...

Bir de yan etkilerini ne zamandan itibaren gösterir bir bilginiz var mı?
Hapın etkisini ve yan etkilerini 24 saat sonra görmeye başlarsın. Konu başında da arkadaşın dile getirdiği gibi şiddetli kanama olabilir. Bu yüzden fazla tedirgin olmanı gerektirecek bir durum söz konusu yok diyebilirim. Ancak hap adetini bir kaç gün geciktirecek, eğer 1 haftadan fazla gecikme olursa o zaman doktor kontrolüne gitmeni tavsiye ederim.
 

Canan

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
196
Tepkime puanı
104
Konum
Bodrum
@esrA hanım isterseniz yorum devamında paylaşacağım videoyu izleyerek kesin bilgiye ulaşabilirsiniz.

Ertesi gün hapı gebeliği kesin olarak önler mi? Sorusunun cevabını uzmanından dinleyebilirsin.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı: Doç. Dr. Tevfik Yoldemir anlatıyor;


 

Dilek

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
12 May 2017
Mesajlar
98
Tepkime puanı
91
Teşekkür ederim ama adetime henüz 20 gün var. Bekleyip göreceğiz bakalım o zaman @Dilek

Sizede teşekür ederim @Canan hanım.
Esracım sonuçları bizimle paylaşmayı sakın unutma lütfen. İnşallah her şey gönlünce olur, sağlıcakla kalman dileğiyle...
 

esrA

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
5
@Dilek,@Canan

Bayanlar şuana kadar ne bi ağrım ne bir kanamam olmadı. Acaba ilaç etkisini göstermedi mi ya 22 Mayıs tarihinde içtim ilacı ama herhangi bir yan etki olmadı.
 

Canan

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
196
Tepkime puanı
104
Konum
Bodrum
@Dilek,@Canan

Bayanlar şuana kadar ne bi ağrım ne bir kanamam olmadı. Acaba ilaç etkisini göstermedi mi ya 22 Mayıs tarihinde içtim ilacı ama herhangi bir yan etki olmadı.
Canım bünyeden bünyeye yan etkiler değişkenlik göstermesi çok normal. Sen sadece biraz daha bekle bakalım sonuç ne olacak. Şuan yaşadığın durum tam anlamıyla normal karşılanabilir, korkmana gerek yok!
 

Kübra Sarıkaya

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
41
Tepkime puanı
23
Konum
İstanbul
Kızlar bu hapların yumurtalıklara çok büyük zararları olduğunu sizlere söylemediler mi?

Lütfen ilişki öncesi korunma konusunda daha dikkatli davranın. Çünkü vücut bu hapın yan etkilerini en ağır şekilde görmektedir. Forumda yapılan yorumları okudukça inanın gözüm korkuyor.

@esrA bence sende canım 2 - 3 daha bekle baktın hala tık yok o zaman bir uzmandan yardım al derim. Çünkü normalde ablam ilacın yan etkisini saatler sonra görmeye başlamıştı. Hafif baş dönmesi, mide bulantısı ve ağır kanaması olmuştu. Umarım sende yan etkisi olmadan faydası olur. :confused:
 

esrA

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
5
@Kübra Sarıkaya İnşallah dediğin gibi olur, adet zamanıma kadar bekleyeceğim olmazsa bir doktora giderim.

@Canan İnşallah öyledir canım, zaten şuan doktora gitsem bile gebelik olup olmadığı belli olmaz ki!
 

Canan

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
196
Tepkime puanı
104
Konum
Bodrum
@Kübra Sarıkaya İnşallah dediğin gibi olur, adet zamanıma kadar bekleyeceğim olmazsa bir doktora giderim.

@Canan İnşallah öyledir canım, zaten şuan doktora gitsem bile gebelik olup olmadığı belli olmaz ki!
Canım sen bence biraz bekle aceleci olmana gerek yok. Zaten gebelik testi için en az 2 hafta geçmesi gerekiyor. Hatta adet sürende uzama bile olabilir. Çünkü hap yumurtalıklara etki ettiği için adet düzenini bozabilir. Dur bir kaç gün daha bekleyelim bakalım sonuç ne olacak...
 

Kübra Sarıkaya

Forumbudur.Com
Üye
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
41
Tepkime puanı
23
Konum
İstanbul
@esrA anlattıklarının üzerinden baya zaman geçmiş ve şuana kadar adet görmen gerekirdi. Göğüslerinde şişme falan adet belirtisi yaşandımı?

İstersen bana yaşadığın durumları açık bir şekilde özel mesajdan yaz ben sana yardımcı olayım. Yaşadığın yan etkiler falan nelerdir bilemediğim için şuan ne söylesem seni yanlış yönlendirmiş olurum.

Senden mesaj bekliyorum, kendine iyi bak Esracım.
 

Canan

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
196
Tepkime puanı
104
Konum
Bodrum
@esrA bence yaşanılan bu durum tamamen adet kanaman diyebilirim. Kahverengi bir renkte kanama yaşanıyor ise hapın yan etkisi olabilir. Eğer normal renkte adet kanaman gibi ise sıkıntı etmeni gerektirecek bir şey yok.

Yalnız bir daha ilişki yaşadığında kesinlikle kondom kullansan bile dikkat et. İlişki sonuçlanana kadar erkeğinin içinde kalmasına izin verme. Arada bir çekme yöntemi ile kontrol et kullandığınız kondomu.

Tekrardan geçmiş olsun fıstık :)
 

Benzer konular