Dukan Diyeti Nedir?

'Diyet Soru / Cevap' forumunda Dabatay tarafından 14 Mart 2018 tarihinde açılan konu

  1. Dabatay

    Dabatay Forum Sahibi Yönetim

    Mesaj:
    369
    Alınan Beğeniler:
    558
    Ödül Puanları:
    93
    Dukan diyeti dünyada en çok denenen diyet programları arasında yer alan ve ismini Pierre Dukan'dan alan protein ağırlıklı bir diyettir.

    Neredeyse 50 yıldır uygulanmakta olan Dukan Diyeti bunun üzerine 2000li yıllarda yayınlanan kitap sayesinde bayağı meşhur olmuş ve uygulanmaya başlanmıştır. Bu diyeti kısaca açıklamak gerekirse, 4 aşamaya ayrılan bu diyet karbonhidrat alımını azaltıp proteine ağırlık vermeniz ile gerçekleşir.

    dukan-diyeti.jpg

    Aşamalarına Geçecek Olursak:

    1- Atak Evresi: bu evre 1 hafta sürer ve hedef yüksek protein tüketerek diyete başlamaktır. Tuz kullanımı, bitkisel ve hayvansal yağ kullanımı da yasak olmakla beraber günde 20 dakika egzersiz yapma kuralı vardır. Bu aşamada sığır eti, dana eti, hindi eti, beyaz et, taze balık ve deniz canlıları, yumurta, az yağlı süt ve süt ürünleri tüketilebilir.

    Not: Alınan yüksek proteinden dolayı kabız olmamak için günde 2 litre su içilmesi tavsiye edilir.

    2- Seyir Aşaması: Bu aşamada hedefimiz fazla kilolardan kurtulmak ve istenen kiloya ulaşmaktır. Bu aşamada vermek istediğiniz kilo başına 6 gün istiyor bizden kitap. Yani 5 kilo vermek istiyorsanız bu diyeti 1 ay kadar yapmanız gerekmektedir.

    Bu aşamada yemek listemize daha çok sebze ve bitkisel gıdalar dahil oluyor ancak envaiçeşit bitkilerden hepsini bulmak biraz zor ve zahmetli olabiliyor. En fazla brokoli, pancar, lahana, enginar, havuç, patlıcan ve salatalık gibi sebzeler tercih ediliyor.

    Ayrıca 2. aşamadaysanız günde 30 dakika tempolu yürüyüş yapmanız gerekiyor. Bu aşama zor ve uzun bir aşama olduğu için disiplinli ve kararlı olmaya çalışın. Asla pes etmeyin.

    3- Sağlamlaştırma Aşaması: Bu aşama size ''istediğim kiloya vardım, artık gerisi önemsiz, artık istediğimi yiyip içebilirim.'' dememenizi sağlamaya çalışıyor. Bu aşamada haftanın 1 gününü saf protein günü olarak ilan etmeniz ve 1. aşamadaymış gibi yaşamanız gerekiyor. Bu evrenin iyi tarafı haftada 2 gün kendinizi istediğiniz şekilde 1 öğünlüğüne ödüllendirebiliyor olmanız...

    4- Koruma Aşaması: Bu aşamada hedeflenen şey ise bu diyetin ilk 3 aşamada size kazandırdığı beslenme alışkanlıklarınızı hayatınızın sonuna kadar muhafaza etmenizdir.
     
    Nazlıcan ve Canan bunu beğendi.
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş