Diyetteyken Sıkılaşmak

'Beslenme & Diyet' forumunda Dabatay tarafından 11 Mart 2018 tarihinde açılan konu

  1. Dabatay

    Dabatay Forum Sahibi Yönetim

    Mesaj:
    367
    Alınan Beğeniler:
    555
    Ödül Puanları:
    92
    Proteinle Sıkılaş:
    Kilo kaybettiği halde kolundaki sarkmalardan yakınan, iki beden incelen, ama oturduğu zaman, bacağının, kilo kaybından öncesine oranla, daha da kalınlaştığını hisseden, pek çok insan var. Kilo kaybederken yaşanan en büyük sıkıntılardan bir tanesi, yağ kütlesi yerine kas kütlesinden kilo kaybetmektir.

    diyet-sikilasma.jpg

    Kas Kaybetmek Ya Da Yağ Kaybetmek:
    Sıkılaşarak değil sarkarak zayıflanıyorsa bunun tek bir nedeni olabilir o da kiloyu yağ kütlesinden değil kas kütlesinden kaybetmek. Çoğu kişi bir an evvel zayıflayıp, hayal ettiği vücuda kavuşmak ister. Fakat bu sağlık ve uzun vadede hayal edilen vücuda kavuşma konularında işlevsel değildir. Bir kilo 7700 kaloridir ve her gün 900 kalori alan orta derecede hareketli birisi, haftada yaklaşık 2 kilo kaybedebilir. Fakat günde 1200 kalorinin altında almak, kişinin sağlığına olduğu kadar, zayıflama sürecine de zarar verir.

    Nasıl Bir Diyet?
    Bir ay boyunca sadece sıvı tüketilen ya da Brüksel lahanası dışında hiçbir şey yememeniz gerektiğini söyleyen bir diyet kas kütlesinden değil, yağ kütlesinden kaybedilmesine yola açacaktır. Kastan değil yağdan kaybedip, uzun vadede hayal kırıklığıyla baş etmek zorunda kalmak istemeyen kişiler, protein içeren diyetlere yönelmelidir. Protein en çok ette ve hayvansal gıdalarda bulunur. Fakat baklagiller de protein yönünden oldukça zengindir. Güne bir yumurtayla başlamak, günlük protein ihtiyacının, yaklaşık beşte birini karşılayacaktır. Yoğurt kalori yönünden zayıf, protein yönünden güçlü bir gıdadır. Bu yüzden her diyette mutlaka bulundurulmalıdır. Yulafsa bol miktarda protein içerin bir tahıldır ve kontrollü olarak tüketilmesi, sağlıklı bir zayıflama süreci için oldukça önemlidir. Protein ağırlıklı beslenmek, sıkılaşarak zayıflamaya yardımcı olurken, verilen kiloların korumasına da büyük katkı sağlayacaktır.

    Spor Şart:
    Protein ağırlıklı diyetler sporla desteklendiğinde, hem kilo verme süreci hızlanır hem de sıkılaşarak zayıflama ihtimali artar. Her gün 20 dakika tempolu yürümek bile sıkılaşarak zayıflama sürecine büyük katkılar sağlayacaktır.
     
    Alperen ve Aslıhan bunu beğendi.
     
  2. Anustegin

    Anustegin Forumbudur.Com Üye

    Mesaj:
    10
    Alınan Beğeniler:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Sıkı vücut için çok iyi önerilerde bulunulmuş. Spor her şey için en önemli konudur.
     
     

Bu Sayfayı Paylaş