Çalışan Hamilelere Beslenme Tavsiyeleri

Gizem

Forumbudur.Com
Moderatör
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
214
Tepkime puanı
98
Konum
İstanbul
Çalışan hamile bayanların sayısı günümüzde oldukça fazladır. Kadınların iş hayatında etkin olarak rol olması ve aynı zamanda çocuk sahibi olmaları bu istatistiği artırır. Çalışan hamile bayanlar gün içerisinde ağır iş yapmaktan kaçınmalarının yanı sıra beslenmelerine de özen göstermelidir. Alacakları zararlı besinler veya yetersiz beslenmeleri bebeğin anne karnında gelişimini olumsuz yönde etkiler.



Hamilelerin Beslenmesi;
Öncelikle hamile bayanlar kendilerine su içme alışkanlığı edinmelidir. Günde en az bir litre su tüketmeleri yararlı olacaktır. Güne başlarken kesinlikle kahvaltı yapılmalı ve proteini yüksek olan gıdaların tüketilmesine özen gösterilmelidir. Gün içerisindeki yoğun iş temposu düşünüldüğünde gebe bayanların kesinlikle aç kalmamaları gerekmektedir. Az az ve sıklıkla beslenmeleri faydalı olacaktır. Akşam yemeklerinde pilav gibi ağır yiyeceklerden kaçınılmalı salata türü daha hafif olan gıdalara yönelmelidirler. Anne adaylarının alacakları vitaminlerde çok önemlidir. Taze ve mevsim meyvelerinden tüketerek almaları gereken vitamin ihtiyaçlarını karşılamış olurlar.

Diyet Uygulamaları ve Doğru Beslenme;
Hamilelikte uygulanan diyetin doğruluğu gözden geçirilmelidir. Çalışma hayatının getirdiği iş temposu ve bunun yoğun bir şekilde yaşanması annenin yetersiz ve düzensiz beslenmesine sebep olabilir. Gebelikte uygulanan diyet bütünüyle yetersiz ise bebeğin gelişimini olumsuz yönde etkileyebileceği gibi diyetin aşırı fazla olması da bebekte istenilmeyen kilo artışına sebep olacağından düzenli ve dengeli bir diyet uygulanmalıdır. Bunun için hamile anneler mutlaka bir diyetisyene başvurmalı, beslenme alışkanlığı kazanmalı ve bir hekimin onayı olmadan diyet programı uygulamamalıdır.

Normal zamandaki beslenme düzeninin haricinde anne adaylarının mutlaka ek gıdalar almaları gerekmektedir. Süt, yoğurt, peynir gibi besin değeri yüksek gıdaların yanı sıra ceviz, fındık badem gibi yağlı gıdalarda ara öğün olarak tüketilebilir. Protein değeri yüksek olan yumurtanın yanında öğün olarak tavuk, balık gibi gıdalar da tüketilmelidir.